äntligen 100% färdiga

denna "korridor" i huset har jag länge stört mej på. den är trång, svårinredd och möööörk... gjorde ett tappert försökt till att liva upp den med nya tavlor och lite bättre blev det, men den har fortfarande varit alldeles för mörk för min smak..


före;

MEN tänk vad lite målarfärg kan göra! nu känns den så mycket fräschare och jag får inte ångest varje gång jag går förbi hehe... titta bara! 


efter;

nu är ju före bilden tagen på kvällen och den andra nu när det är ljust ute, men ändå. väldigt stor skillnad tycker jag:):) 


vi fick förresten en 10L hink med färg av tommys mamma (bästa svärmor) och den räckte till heeela taket två lager, förutom den sista biten på typ 1kvm.. så vi fick lov att köpa en 2,5L hink till den lilla,lilla biten som var kvar.. väldigt drygt då den kostar multum men vi får hitta något annat att göra med resten av färgen. vi kom ändå väldigt billigt undan. vi hade räknat med att det hela skulle kosta runt 4000:-, men jag tror vi har lagt ut totalt 1000:- tack vare att färgen räckte så långt och att vi fick så mycket färg, så värt. nu är då allt klart och det känns så jäkla skönt! 

allmänt | |
Upp