mat

jag och bästis på julafton. hade ingen bild som passade inläggets ämne så bilden har ingenting med inlägget att göra..


tänkte prata lite mat då hjalles matrutiner har ändrats TOTALT senaste veckorna. han ääälskar vanlig mat så vi gick ganska snabbt från smakportioner till ordentliga mål för jag vill uppmuntra han till att äta vanlig mat, tror man har igen det senare.. sen vi även började med välling så vill jag få bort flaskan mer och mer, och det går jätte bra! typ såhär har matschemat sett ut än så länge...
07.00/frukost full portion gröt + plommonpure 
09.00/mellis mosad banan och avokado
10.30/mellis 150ml ersättning blandat med välling 
13.00/lunch en stooor portion med mat (köttfärssås och rioni(?) vart det idag)
15.00 en halv banan

just nu sover han men jag skulle gissa att han får lite mellis när han vaknar, sen mat till middag och till sist en flaska till nattningen. det betyder alltså att han kommer äta 2 flaskor på en hel dag, tidigare har vi nog snittar ca 7 flaskor.. är så tacksam att han är glad i maten och jag ber till högre makter att det håller i sej. även sjukt tacksam att magen hänger med så vi faktiskt har möjlighet att kunna ge han vanlig mat..

vet inte vad jag ville komma fram till med detta inlägg, kan iallafall vara kul för mej att kolla tillbaka på och se hur mycket han åt när han var 6,5 månad:):) man glömmer ju så fort...

allmänt | |
Upp